środa, 12 września 2007

Diagramy

Dostaliśmy wczoraj w CTGHLAMOFLW takie śliczne diagramiki (to pisałem ja Talib z Klewek) ilustrujące kolejne wersje naszej aplikacji.
Niektórzy uważają że na podstawie tego diagramu nie da się określić co na którą wersję oddać. Jest to oczywista nieprawda.
Określanie wersji przy pomocy diagramu jest dziecinne proste, wystarczy zastosować pewien trywialny algorytm.
Będziemy potrzebowali:
- pionka (klawisz Scroll Lock świetnie się nada - i tak się go nie używa)
- 10 znaczników (1 groszówki świentnie się nadadzą - i tak ich automat nieprzyjmuje)
I. Stawiamy pionek na na początku strzałek projektu na który chcemy oddać plik.
II. Potrzebna nam jakaś pseudolosowa liczba [0-9] - przyjmijmy: (suma cyfr w numerze rewizji) modulo 10
III. Teraz wystarczy na podstawie prostych odpowiedzi na pytania przemieszczać pionek i rozmieszczać/zdejmować odpowiednie znaczniki.
Po 10-krotnym powtórzeniu operacji należy zakończyć proces. Pola na których leżą znaczniki oznaczają projekty na które należy oddawać pliki.
Jako pierwsze pytanie należy przyjąć to z punktu II.
Reguły przemieszczania:
p - ruch zgodny ze strzałką (doTrunkowy); np - ruch zgodny ze strzałką o n pól
t - ruch przeciwny do strzałki (odTrunkowy); nt - ruch przeciwny do strzałki o n pól
+ - połóż znacznik na polu na którym zakończyłeś ruch (o ile jest puste)
- - zdejmij znacznik z pola na którym zakończyłeś ruch
! - połóż znacznik na pustym polu, a zdejmij z pełnego
Jeśli nie możesz wykonać pełnego ruchu czekasz kolejkę
Jeśli jest więcej niż jeden ruch do wyboru wybierasz kierunek doTrunkowy
Liczba w nawiasie oznacza numer następnej reguły
0. Defekt zgłoszony oficjalnie? tak 1p+; nie 0p-(9)
1. Nowy development? tak 1p!(5); nie 1t+ (5)
2. Będziesz musiał branczować? tak 0p-; nie 1t+ (8)
3. Jesteś zadowolony ze swoich zmian? tak 0p+; nie 0p+ (1)
4. Zamknąłeś wszytskie stejtmenty? tak 1t+; nie 0t- (6)
5. Parzysty numer rewizji? tak 1t!; nie 1p+; (7)
6. Stoisz na nieznanym systemie? tak (obróć planszę o 90 stopni) 0p(6); nie 0p(3)
7. Stoisz na Gcm? tak 3t+; nie 0p-; (0)
8. Defekt na pewno z twojego teamu? tak 2p+; nie 0t! (4)
9. Wyszedłeś poza planszę? tak idź na kawę a później zacznij od początku; nie 1p+ (8) (2)
Prawda że proste?

2 komentarze:

markob pisze...

A ja myślałem na pierwszy rzut oka, że ten diagramik, to diagram automatu sterowania betoniarką na budowie. (Teoretyczne Podstawy Informatyki, sem. IV - Lesław Gniewek).

Anonimowy pisze...

Proponuję wydruk planszy w kolorze na papierze kredowym (bo na kredowym to nawet Bytom ładnie wygląda), zrobienie żetonu w kształcie popiersia Jaśniepana, znaczników z podobizną Faraona, oraz elementammi obwoluty zawierającymi rozmaite scenki z życia Jaśniepani ( a to jak w ogrodzie wydaje rozkazy, a to jak na pokojach wydaje rozkazy, a to jak na polowanie jedzie, a to jak igra z psem itp, takie typowe barokowe miniaturki ). Do tego drukowana instrukcja i voila!! Problem oddawania zmian do mksa rozwiąże się w elegancki, edukacyjny sposób :D